Opravy a údržba s alternatívnym pohonom

Kontakty
Ing. Martin Knut
Ing. Martin Knut
Servisný poradca Volkswagen a Volkswagen Úžitkové vozidlá

+421 51 75 60 239
+421 905 722 556
knut@pocar.sk

Ing. David Pavlikovský
Ing. David Pavlikovský
Servisný poradca Volkswagen a Volkswagen Úžitkové vozidlá

+421 51 75 60 238
+421 903 773 908
pavlikovsky@pocar.sk

Mgr. Matúš Macej
Mgr. Matúš Macej
Servisný poradca Škoda

+421 51 75 60 219
+421 918 865 971
macej@pocar.sk

Mgr. Šimon Oravec
Mgr. Šimon Oravec
Predajca vozidiel Škoda

+421 51 75 60 213
+421 907 479 561
oravec@pocar.sk

Juraj Graca, MBA
Juraj Graca, MBA
Vedúci servisu Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, CUPRA, Volkswagen Úžitkové vozidlá

+421 51 75 60 223
+421 905 710 549
graca@pocar.sk

Bystrík Dragula, MBA
Bystrík Dragula, MBA
Vedúci dielne

+421 51 75 60 226
+421 901 770 040
dragula@pocar.sk

Dopytový formulár

Svet automobilov momentálne predchádza výraznou a inovatívnou zmenou. O skleníkových plynoch a ich dopade na našu planétu sa dozvedáte z médii veľa. Stály tlak na znižovanie emisií CO2 príslušnými emisnými normami nás núti zamyslieť sa viac nad možnosťou zaobstarania si osobného alebo úžitkového vozidla s alternatívnym pohonom.

Aké auto na elektrinu je pre mňa vhodné? Kde ho budem nabíjať a servisovať ? Čo obnáša starostlivosť o ekologickejšie vozidlo? Na tieto a ďalšie otázky sa Vám pokúsime jednoducho a jasne odpovedať. Začneme klasikou. Aké možnosti máme pri výbere pohonu vozidla?

Benzínová verzia pohonu: Túto pozná asi každý. Obľúbený klasický zážihový motor, rýchlo sa zahrievajúci. Vhodný viac na prevádzku v meste a krátkych trasách alebo športových vozidiel. Postačuje mu benzín dostupný na všetkých čerpacích staniciach, výmena oleja, filtra a zapaľovacích sviečok v čase odporúčanom výrobcom.

Naftová verzia pohonu: Taktiež jednoduché prevedenie vznetového motora. Ide o najčastejšie využívaný pohon pri jazde na dlhšie trasy z dôvodu pomalšieho zahrievania, čo vplýva na spotrebu paliva. Často sa využíva pri prevádzke ľahkých nákladných vozidiel. Tankuje sa nafta dostupnú na všetkých čerpacích staniciach a vyžaduje si o niečo náročnejšiu starostlivosť a financie ako benzínová verzia. Okrem oleja, filtra aj výmenu rozvodov v čase odporúčanom výrobcom. Avšak pri nižšej spotrebe a správnom výpočte sa táto investícia môže časom vrátiť.

CNG a LPG verzia pohonu: 
- Compressed Natural Gas v skratke CNG, čiže stlačený zemný plyn, ktorý sa využíva na kúrenie, varenie a má v sebe veľké množstvo energie. Je to výborná alternatíva pohonu, ale náročnejšia na dostupnosť čerpacích staníc, ktorých je momentálne 13.
- Liquefied Petroleum Gas v skratke LPG je zmes propánu, propylénu, butánu a butylénu. Nájdeme ju najčastejšie v kempingových varičoch. Presné zloženie LPG sa líši od krajín a aj regiónov a má veľký vplyv na chod motora aj spotrebu paliva. Čerpacie stanice sú dostupnejšie ako pri CNG.

Postupne sa dostávame k verziám pohonu, ktorých kroky smerujú viac k ekológii...

Micro hybridná verzia pohonu: Od bežného vozidla so zážihovým (benzínovým) alebo vznetovým (naftovým) popísaným vyššie sa odlišuje pridaním štart-stop systému. Ten vypne motor tam, kde ho nepotrebujeme. Napríklad v meste s vozidlom stojacim na semafore a regeneráciou brzdovej energie, ktorú využíva na dobíjanie 12V batérie. Výsledkom je dosiahnutie zníženia spotreby vozidla a hlavne zníženie emisií CO2

Mild hybridná verzia pohonu (MHEV): V tejto technológii je stále používaný zážihový (benzínový) alebo vznetový (naftový) motor, ktorý poháňa kolesá, ale vozidlo je vybavené aj elektromotorom. Úloha elektromotora je pomáhať motoru s vnútorným spaľovaním pri rozbiehaní alebo akcelerácii. Je sprevádzaný pomocnou batériou s väčšou kapacitou elektriny na zvýšenie regeneratívneho brzdenia, čím sa znova znižuje spotreba paliva a emisií CO2. Pri prihlasovaní vozidla do evidencie je výhodou zľava pri platbe správnych poplatkov (v OEV je uvedený druh paliva nafta + HEV alebo benzín + HEV).

Plug-In hybridná verzia pohonu (PHEV): Obľúbený pohon odporúčaný hlavne do mesta. Kombinácia naftovej alebo benzínovej verzie a batérie s vyššou kapacitou dokáže prejsť až približne 50 km len na elektrický pohon. Bežné rodinné vozidlo prejde denne v priemere od 50 do 80 km. Vozidlo sa tankuje aj nabíja. Batéria sa dobije regeneratívnym brzdením alebo prostredníctvom napájacej zásuvky či nabíjacej stanice. Generuje najnižšie CO2 z dostupných hybridných pohonov, čím je najšetrnejší k prírode. V meste využíva elektrinu a na dlhších cestách plynule prejde na klasický typ pohonu zážihovým alebo vznetovým motorom. Aj u tohto typu pohonu máte nárok na zľavu pri prihlasovaní vozidla a platbe správnych poplatkov.

Plný hybrid alebo batériová verzia pohonu (BEV): Je vozidlo poháňané výlučne elektrickým pohonom. Dojazd je závislý od kapacity batérie. Je nutné ho nabíjať prostredníctvom napájacej zásuvky alebo nabíjacej stanice. Záruka sa pohybuje okolo 8 rokov alebo 160 000 km a kapacita batérie sa v tom čase pohybuje na 70%. Náklady na prevádzku sú nižšie ako pri prevádzke vznetového alebo zážihového motora, keďže sa úplne vynechávajú náklady na výmenu oleja, filtrov, žhaviacich a zapaľovacích sviečok, rozvodov. Taktiež sa znižujú náklady na brzdové dosky a brzdové kotúče, ktoré sa menej opotrebúvajú.

Pri výbere správneho pohonu vozidla je nutné si odpovedať na 3 základné otázky: Koľko najazdím denne km na jedno naštartovanie? Je môj denný limit v počte najazdených km vyšší ako 45 km? Koľkokrát ročne jazdím na jedno načerpanie paliva okolo 300 km?

Už teraz v každom autosalóne a servise nájdete elektrický kútik a vyškolený personál. V téme elektromobility Vám erudovane poradí predajca vozidiel, servisný poradca aj mechanik. Nabíjacie stanice pre elektromobily stále pribúdajú. Každé nákupné centrum, kde ľudia trávia veľa svojho voľného času už má svoju časť venovanú elektrickým vozidlám a ich nabíjaniu. Platí to aj pre všetky nové a rekonštruované parkoviská, business centrá a moderné rodinné domy.

Na servis prijímame všetky elektrické vozidlá bez výnimky. Už v tomto čase máme preškolených zamestnancov, potrebné autorizované vybavenie a servisné státie. V blízkej budúcnosti plánujeme byť servisným strediskom na opravu batérii pre plne elektrické vozidlá, čo je najvyšší momentálne dostupný servisný stupeň kvalifikácie.

Ak chcete vedieť viac, predajný a servisný tím je Vám plne k dispozícii.

Objednávka do servisu