Portugalsko plné noviniek Audi

Atmosféra stretnutia bola príjemná a skúšobné jazdy veľmi pôsobivé. Trasa v okolí prímorského mestečka bola vybratá tak, aby bola zároveň zaujímavá. Absolvovali sme diaľnicu, užšie cesty aj serpentíny. Okrem iných modelov som mal možnosť vyskúšať nové Audi Q6 e-tron, A5 a S5.
Na chvíľu som išiel bokom
Najviac ma oslovilo Audi S5. Stále je v ňom 6-valcový trojlitrový motor s 270 kW a auto je dravé. Pri naozaj dynamickej jazde som si ho užil do sýtosti. V jednom momente sa mi s S5 podarilo ísť v zákrute na chvíľu bokom. Nepoznal som cestu a zákruta predo mnou sa zrazu prudko stočila. Zakrútil som volantom, aby som ju vybral a vtedy som pocítil, že zadná časť ma trošku predbieha. Bol to však len moment, lebo stabilizácia podvozku bola v športovom móde a protišmykový systém ESP hneď zareagoval. Audi S5 má výborné anatomicky tvarované sedadlá, ktoré majú skvelé bočné vedenie. Pri vyššie spomínanom štýle jazdy som s nimi bol maximálne spokojný. Vozidlo malo nízkoprofilové 20-palcové kolesá, ale vyladenie príjemne tuhého podvozku komfortne filtrovalo všetky nerovnosti vozovky.
Vízie a plány
Záver nášho pobytu patril návšteve výstavnej haly Audi v neďalekom priemyselnom areáli, kde som po prvýkrát videl Audi A6 e-tron a S6 e-tron. Absolvovali sme tu niekoľko prednášok, ktoré nám okrem iného priblížili aj víziu budúceho dizajnu showroomov a nového outfitu predajcov Audi. Zaujímavá bola aj informácia o vstupe Audi do pretekov F1. Pre Audi je to záväzok prinášať technologické novinky, ktoré o pár rokov budú mať k dispozícii aj bežní zákazníci Audi vo svojich autách.
Budúca modelová ofenzíva
Najlepšou časťou programu bola prezentácia budúcich modelov, ktoré Audi ešte len pripravuje v rámci budúcej najväčšej modelovej ofenzívy. Mohli sme vidieť modely Q9, Q7, Q3 nové Audi A7 vo verzii Limuzína, Avant, ale aj Allroad pre zákazníkov, ktorí majú radi dobrodružnejší životný štýl. Plánuje sa aj Audi RS7 pre športovo založených vodičov. Audi Q9 a Q7 na mňa urobili veľký dojem. Sú to veľme pekné autá, ktoré plne zodpovedajú súčasným požiadavkám zákazníkov na vyššie a väčšie vozidlá. Dobrá správa je, že Audi vo svojich modeloch plánuje zachovať 6-valcové motory, pri modeli Q9 8-valcové. Boli tu aj prototypy elektrických vozidiel, ktoré sa nebudú označovať e-tron ako napríklad aktuálne modely Q4 e-tron alebo Q6 e-tron, ale po novom to bude e4 alebo e6 a tak ďalej. Sám som zvedavý, ako sa všetky tieto plány nakoniec naplnia.
Ing. Juraj Šelenk / vedúci predaja Audi
Svoje podnety na zaujímavé články nám môžete zasielať cez kontaktný formulár na webe, klik TU.
Vždy najaktuálnejšie informácie zo sveta PO CARU nájdete na sociálnych sieťach. Sledujte nás na Facebooku a Instagrame. Lajkujte, komentujte, zdieľajte. #pocarpresov #naposledypeso